Σας απαγόρευσαν να επιβιβαστείτε; Τα δικαιωματά σας...

Επίτροπος Siim KallasΣας απαγόρευσαν να επιβιβαστείτε; Ακύρωση; Μεγάλη καθυστέρηση; Απώλεια αποσκευών; Μειωμένη κινητικότητα;
Τα τελευταία τριάντα χρόνια, η κινητικότητα στην Ευρώπη έχει αυξηθεί κατά πολύ. Για εκατομμύρια πολίτες, τα ταξίδια είναι καθημερινή πραγματικότητα και, ουσιαστικά, ένα δικαίωμα.
Οι επιβάτες έχουν ανάγκη από ένα σύνολο κοινών αρχών, ώστε να μπορούν εύκολα να γνωρίζουν τα δικαιώματά τους, σε περίπτωση που κάτι πάει στραβά με το ταξίδι τους, ανεξάρτητα από το μέσο μεταφοράς που χρησιμοποιούν και από το εάν το ταξίδι τους πραγματοποιείται εξ ολοκλήρου εντός ενός μόνο Κράτους Μέλους, ενδοκοινοτικά ή πέρα από τα εξωτερικά σύνορα.
Γι' αυτόν το λόγο, η ΕΕ δεσμεύτηκε να τοποθετήσει τους επιβάτες στην καρδιά της πολιτικής για τις μεταφορές.
Siim Kallas Αντιπρόεδρος της Επιτροπής,αρμόδιος για θέματα μεταφορών

Στην Ευρώπη, τα ταξίδια είναι δύσκολα, για περισσότερους από έναν στους πέντε ανθρώπους, λόγω ηλικίας, αναπηρίας ή μειωμένης κινητικότητας. Η Ευρωπαϊκή Ένωση, στην προσπάθειά της να κάνει κάθε ταξίδι μια ευχάριστη εμπειρία, έχει θεσπίσει μια σειρά δικαιωμάτων που σας επιτρέπουν να ταξιδεύετε άνετα, όπως όλοι, με τρένα και αεροπλάνα.
Άτομα με αναπηρία και άτομα με μειωμένη κινητικότητα
Με βάση τη νομοθεσία της ΕΕ, τα άτομα με αναπηρίες ή/και μειωμένη κινητικότητα προστατεύονται από τυχόν διακρίσεις εις βάρος τους κατά την κράτηση εισιτηρίου και την επιβίβαση. Δικαιούνται, επίσης, παροχής βοήθειας στα αεροδρόμια (κατά την αναχώρηση, κατά την άφιξη και κατά τη διαμετακόμιση) καθώς και εντός του αεροπλάνου. Προς διευκόλυνση της παροχής βοήθειας, συνιστάται να ενημερώνετε εκ των προτέρων σχετικά με τις ανάγκες σας.
Τι πρέπει να κάνετε, εάν πιστεύετε ότι παραβιάστηκαν τα δικαιώματά σας ως επιβάτη;
Εάν θεωρείτε ότι έχουν παραβιαστεί τα δικαιώματά σας, βάσει της νομοθεσίας περί δικαιωμάτων αεροπορικών επιβατών:
Αρχικά, θα πρέπει να επικοινωνήσετε με την αεροπορική εταιρεία ή, για ζητήματα που αφορούν άτομα με μειωμένη κινητικότητα, το αεροδρόμιο.
Εάν δεν ικανοποιηθείτε από την απόκρισή τους, μπορείτε να υποβάλλετε απαίτηση σε έναν Αρμόδιο Εθνικό Φορέα (ΑΕΦ).
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Τα παράπονα πρέπει κατ' αρχήν να υποβάλλονται στη χώρα στην οποία συνέβη το περιστατικό.
Το δικαίωμα της σιδηροδρομικής μεταφοράς για επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα
Εάν έχετε κάποια αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα, θα πρέπει να μπορείτε να ταξιδεύετε χωρίς δυσκολίες. Δικαιούστε να προμηθεύεστε εισιτήρια και να προβαίνετε σε κρατήσεις χωρίς πρόσθετη επιβάρυνση. Για να απλοποιηθούν οι συνθήκες προσβασης, οι σιδηροδρομικές εταιρείες και οι σταθμάρχες πρέπει να θεσπίσουν και να εφαρμόσουν κανόνες που διασφαλίζουν την πρόσβαση χωρίς διακρίσεις.
Πληροφορίες προσβασιμότητας για επιβάτες με μειωμένη κινητικότητα
Αν το ζητήσετε, οι σιδηροδρομικές εταιρείες, οι εκδότες εισιτηρίων και τα ταξιδιωτικά πρακτορεία θα σας πληροφορήσουν σχετικά με την προσβασιμότητα των υπηρεσιών σιδηροδρομικών μεταφορών και για τις συνθήκες πρόσβασης στα επιβατικά βαγόνια και τις εγκαταστάσεις επάνω στο τρένο.
Βοήθεια για άτομα με μειωμένη κινητικότητα
Οι σιδηροδρομικές εταιρείες και οι σταθμάρχες θα σας προσφέρουν βοήθεια όταν επιβιβάζεστε σε διεθνή τρένα. Θα πρέπει να τους ενημερώσετε για το επικείμενο ταξίδι σας τουλάχιστον 48 ώρες νωρίτερα, χρησιμοποιώντας το είδος επικοινωνίας που υποδεικνύει η σιδηροδρομική εταιρεία (π.χ. αριθμός τηλεφώνου, ιστοσελίδα κ.λπ.). Κανονικά, θα σας παρασχεθεί επίσης η συνήθης εξυπηρέτηση στους σταθμούς μετεπιβίβασης και στον σταθμό του προορισμού σας.